| Auteur |
Onderwerp  |
|
Peter
Directeur NMBS
Belgium
Berichten 4617 |
Berichten - 15/11/2004 : 10:24:12
|
Wat zou iedereen ervan vinden indien we eens allemaal laten weten waar we nu mee bezig zijn. Ja, antuurlijk zijn we allen met het modelspoorhobby bezig, maar dit is een ruim onderwerp. Werk je aan je baan bv. rails leggen, bergen bouwen, met strooimateriaal ? Of ben je bezig met bouwkits bv. huizen,zelfbouw, loks of waggons? Het kan ook dat je met elektrische schakelingen bezig bent, bv. wissels of seinen aansluiten, decoder inbouwen enz. Meestal zal je echter zoals bij mezelf een mengeling van alles zowat zijn. Laat het eens weten. Peter |
|
|
argilla
Stationschef
Belgium
Berichten 1136 |
Berichten - 16/11/2004 : 18:21:58
|
  met een nieuwe baan deels Vlaams deels Waals Zeker ook de eerste stappen naar digitaal zetten Uiteindelijke droom ze via een pc te besturen Maar......... enz enz enz
marc
de Bruyn M-L |
 |
|
|
mark7758
Stationschef
Netherlands
Berichten 754 |
Berichten - 16/11/2004 : 19:15:38
|
Een modelbaan samen met een maat. Ik bouw SNCB en hij CFL. Stations rond de 6 meter lang. Treinen van 4,5 meter moeten kunnen. Module-achtig. (Fremo Norm) En dat allemaal digitaal. Totale lengte aan het eind. Geschat op +/- 70 meter als over een jaar of 10 klaar zijn. |
 |
|
|
loco
Stationschef
Belgium
Berichten 659 |
Berichten - 16/11/2004 : 22:08:51
|
Ik hou het eenvoudig en ben bezig met de bouw van een reizigerswagen in schaal Nul. Meer bepald een GCI-rijtuig derde klasse. De zijwanden zijn klaar, nu de rest nog. Nog een half jaartje te gaan.
Loco
Bewerkt door - loco on 05/12/2004 12:02:55 |
 |
|
|
tonycabus
Administrator
Belgium
Berichten 2991 |
Berichten - 16/11/2004 : 23:49:45
|
En ik nergens mee... of tóch! Dank zij een leuke bende ( ik citeer hier Jean-Luc ) beleef ik intens plezier aan onze hobby, en leer elke dag interessante dingen bij van mensen die het geluk hadden gedurende jaren van andere hobby- en clubgenoten te leren en niet te mottig zijn om de vergaarde kennis met herbeginnelingen of komplete nieuwelingen te delen. Van mijn kant laat ik dan ook niet na op mijn beurt anderen te helpen met de kennis die ik op mijn vakgebied opdeed.
En door mijn kommentaren op het forum heb ik enkel de bedoeling de discussie te verlevendigen en anderen uit hun schelp te lokken. Er zit in dit landje héél wat modelbouwtalent. HOUDEN ZO!
Tony
1)Wat je nooit eens probeert zal je zeker nooit kunnen! 2) Alle mislukkingen zijn er gekomen door één keer te weinig te proberen. |
 |
|
|
locomotion
Machinist
Belgium
Berichten 344 |
Berichten - 17/11/2004 : 10:35:19
|
Ik probeer thuis mijn treintjes rijdende te houden. Verder wordt ik zodanig door mijn werk opgeslorpt dat er niet veel tijd overblijft om met nieuwe modelbouw projecten bezig te zijn. En als ik dan toch de tijd heb, dan hou ik me bezig met het afwerken van alle andere pakketten die nog onafgewerkt in mijn kast staan. Werk genoeg. Locomotion |
 |
|
|
T03
Stationschef
Belgium
Berichten 687 |
Berichten - 18/11/2004 : 11:24:13
|
Ik ben momenteel bezig met het maken van een huis in plasticcard, vakwerkhuis met smidse, op basis van genomen foto's in het Duitse Monschau en de zolder te ledigen voor een nieuwe baan.
Mvg T3 |
 |
|
|
conmeljanand
Conducteur
Belgium
Berichten 57 |
Berichten - 03/12/2004 : 13:53:28
|
Ik ben volop bezig info te zoeken om een henckens B-signaal met viessmann-produkten aan de praat te krijgen ! Voorlopig zonder succes !! Ik zoek nu mensen die mij kunnen helpen ! Daarnaast zoek ik hoe ik een decoder 5231 viessmann in een Marklin-omgeving kan integreren !
Dus veel zoek-werk met voorlopig weining resultaat
HELP
jan |
 |
|
|
mark7758
Stationschef
Netherlands
Berichten 754 |
Berichten - 05/12/2004 : 12:32:40
|
Wat dacht je er van om Viesmann een mailtje te sturen? Gewoon in NL en duits. Moet werken volgens mij. |
 |
|
|
tonycabus
Administrator
Belgium
Berichten 2991 |
Berichten - 05/12/2004 : 14:38:13
|
Zonde dat ze geen manuals op de website hebben om te downloaden, zoals ESU of Uhlenbrock...
Tony
|
 |
|
|
den T
Reiziger 1ste Klasse
Belgium
Berichten 43 |
Berichten - 08/12/2004 : 23:39:52
|
Ik bouw me een spoorbaantje met een museumspoorlijnkarakter,want ik hou van kleine locs en korte treinen en traag rijden en op zo'n bedrijf is veeel mogelijk.Zoals in 't echt zijn er meer plannen en is er meer materaal dat in orde gebracht moet worden dan er eigenlijk nodig is voor de exploitatie en ook hier zijn financiën en mankracht beperkt. Maar momenteel geeft de wisselbediening van het schaduwstation problemen. Loopt wat verder in dit forum als onderwerp. Bedoeling is om digitaal te gaan rijden, maar zover zijn we nog niet.
groeten Julien
Al mijn bewondering gaat naar de verschillende museumspoorlijnen. |
 |
|
|
tonycabus
Administrator
Belgium
Berichten 2991 |
Berichten - 11/12/2004 : 00:07:05
|
Julien (en de anderen), hou jullie klaar: ik vernam dat in MSM een artikelenreeks gaat verschijnen over de bouw van een wisselstand-stuur- en indikatiesysteem dat zowel met analoge als digitaal gestuurde treinen werkt. Simpel zelf te bouwen naar het schijnt. En goedkoop ook. Dus je hoeft er geen PC aan "vuil te maken", geen interfaces, geen software. Gewone doordeweekse transistors...
Tony
|
 |
|
|
n/a
deleted
Berichten 797 |
Berichten - 11/12/2004 : 18:14:17
|
| Ik ben bezig met mijn nevenbaantje op de buitenbaan. |
 |
|
|
Peter
Directeur NMBS
Belgium
Berichten 4617 |
Berichten - 11/12/2004 : 18:30:11
|
Tja, waar ben ik zelf mee bezig. Mijn baan terug aan het opbouwen,nadat alles was afgebroken voor beter isolatie, afwerking en vloerbedekking. Ondanks dat ik vrij veel ruimte heb (zolder) is mijn baan in opbouw niet groots. het station is aan een dubbelsporige lijn gelegen met een aftaking voor een laad en losspoor. Wel komen er twee zes-sporige ondergrondse afstelsporen (doorgaande) met mogelijkheid voor nog eens evenveel. In onze gezamelijke knutselkamer zit ik aan een tafel mijn stations- gebouw van Kibri te verfraaien met de (dure) set van Paul Bellon. Ben nu reeds zover dat ik de de luifel bezig ben. Voorts nog wat kleinere werkjes zoals mijn metalen pakwagens (Dacker) en figuurtjes schilderen. Peter |
 |
|
|
dikken
Machinist
Belgium
Berichten 421 |
Berichten - 13/12/2004 : 00:12:32
|
Ik ben uiteindelijk begonnen aan het bouwen van een ringlokloods voor 6 loks. De sporen divergeren op 7.5 graden. Het ontwerp is fictief en volledig zelfbouw.
greeeetz, Bart |
 |
|
|
Havoc
Directeur NMBS
Berichten 2218 |
Berichten - 13/12/2004 : 20:35:58
|
Plafond schilderen...
Wat modelbouw betreft zou ik eindelijk eens moeten beginnen aan een spoor 1 (smalspoor) stoomloc. Eerst leren met een draaibank werken. Zou ergens 2de kwartaal 2005 moeten af zijn. |
 |
|
Onderwerp  |
|