| Auteur |
Onderwerp  |
|
bartie
Machinist
Belgium
Berichten 421 |
Berichten - 14/12/2004 : 09:25:38
|
Beste Havoc,
Als ik je kan helpen met informatie over draaien moet je het maar zeggen. Snijsnelheid(Vc) en toerentallen voor beitels met wisselplaten, welke beitels het best gaan voor wat,... . Heb tot voor kort als draaier-frezer gewerkt zodus... Groetjes Bart. |
 |
|
|
Havoc
Directeur NMBS
Berichten 2218 |
Berichten - 15/12/2004 : 19:57:33
|
| Bartie, genoteerd. Als ik er niet uit geraak zal ik eens roepen... |
 |
|
|
Gerolf
Administrator
Belgium
Berichten 8430 |
Berichten - 17/12/2004 : 16:04:17
|
Ik ben - heel specifiek - bezig met een prototype voor een wisselmotor. Als dit lukt kan ik er mallen van gieten en een kleinserieproductie voor mezelf beginnen (ik heb 101 wissels ingepland op mijn baan "Marche-en-Bières") Daarnaast ben ik ook aan perrons bezig, lantaarntjes, seinen, elektronica, ... Misschien wil je eens kijken op m'n website? http://home2.scarlet.be/gerolfp/
|
 |
|
|
tonycabus
Administrator
Belgium
Berichten 2991 |
Berichten - 18/12/2004 : 00:32:02
|
Zeg Gerolf, worden die wisselmotoren iets in de stijl van die Lemaco's die tegenwoordig onvindbaar lijken? Ik ben nu al erg benieuwd hoor!
Tony
|
 |
|
|
Gerolf
Administrator
Belgium
Berichten 8430 |
Berichten - 18/12/2004 : 09:37:23
|
Ja, zoiets - aangedreven door een goedkoop motortje, tandwieltjes van LEMO-SOLAR, ... alleen de schakelaars geven me kopzorgen nu. Een kleine elektronische schakeling zal het motortje sturen. Het is me vooral te doen om de kostprijs te drukken - ik denk dat ik ze voor zo'n 5 Euro (aan onderdelen) kan bouwen ...
Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bières" http://home2.scarlet.be/gerolfp/ |
 |
|
|
coalminer
Reiziger 2e Klasse
Belgium
Berichten 20 |
Berichten - 24/12/2004 : 00:21:43
|
Ik ben bezig aan de eerste van mijn zes modules die naadloos aan iemand anders zijn modules moet aansluiten . Het onderwerp is Vancouver Island (B.C. Canada)in 1957 . Tegelijkertijd ben ik ook mijn vaste baan stevig aan het verbouwen .Onderwerp B&O, C&O en Chessie , in West Virginia ca 1976 .Kom stilaan tot de conclusie dat ik wat te veel hooi op mijn vork genomen heb .Een van de twee projecten zal moeten wachten....
Rene |
 |
|
|
tonycabus
Administrator
Belgium
Berichten 2991 |
Berichten - 24/12/2004 : 01:28:21
|
Ik dacht al dat ik je herkend had, René!!
Tony
|
 |
|
|
janjozef
Directeur NMBS
Belgium
Berichten 5136 |
Berichten - 24/12/2004 : 08:33:14
|
| met veel te veel tegelijk om te beginnen met 2 bruggetjes een rij huizen en een fabriek voor de wisselstroombaan van de club verder wat spelen met het gieten mallen en het maken van straten in DAS-klei en voorts ligt er op de wisselstroombaan nog werk voor minstens 2 jaar. ik ben plannen aan het maken voor een engelse OO-baan en willen we nog 2 modules bijplaatsen in de gelijkstroombaan. er ligt ook nog een kader voor een eigen dio-rama die wegens tijdsgebrek maar niet van de grond komt. |
 |
|
|
bartie
Machinist
Belgium
Berichten 421 |
Berichten - 24/12/2004 : 08:54:51
|
Een frietkot (voor die sfeer hé) aan het maken, en siliconemallen aan het maken voor perrons en voetpaden. Verder geduldig aan het wachten op mijn bovenleiding van Sommerfelt.
Bart. |
 |
|
|
tonycabus
Administrator
Belgium
Berichten 2991 |
Berichten - 24/12/2004 : 15:03:16
|
Voor het Frietkot of de cinema zijn we iets van plan in MSM zeer binnenkort...
Tony
|
 |
|
|
sdbhg
Conducteur
Belgium
Berichten 80 |
Berichten - 02/01/2005 : 14:23:01
|
Ik ben pas begonnen en heb de smaak al heel goed te pakken.
Waar ik hoofdzakelijk mee bezig ben ? In de eerste plaats verkennen. 1. Modelbouwwinkels bezoeken in OVL en WVL en er ruime tijd rondsnuisteren. Ik heb er eigenlijk al heel wat mee bijgeleerd... Zo heb ik ook ideeën van prijzen en wat op de markt is. 2. Volgende week bezoek ik MTE Blankenberge en/of het NMBS museum in Brussel Noord. Kwestie van wat inzichten te verkrijgen in het Belgisch treinmateriaal.
En praktisch, wat ik zoal doe : 1. Mijn ondergrond ligt er, de treinbaan ligt er. Het idee zit in mijn hoofd 2. En gezien het redelijk koud is op mijn treinkamer hou ik mij nu dus vooral bezig met het schilderen en opknappen van de oude huisjes uit mijn jonge jaren. 3. Al wat ik reeds bezit (huisjes en treintjes), een digitaal fotoke van trekken, want ik speel ook met de idee een website te maken om foto's en mijn "logboek" op te zetten. Zo zie ik alles evolueren...
Dit zijn zowat mijn bescheiden plannen, activiteiten van een totaal nieuwe beginneling ! |
 |
|
|
janjozef
Directeur NMBS
Belgium
Berichten 5136 |
Berichten - 11/01/2005 : 18:19:39
|
| ik heb het ergens anders ook al gezet maar zal het hier ook nog eens schrijven. op 24/12 had ik geschreven dat ik met een rij huisjes en een fabriek bezeig was nu de foto's staan op yahoo |
 |
|
|
tonycabus
Administrator
Belgium
Berichten 2991 |
Berichten - 11/01/2005 : 18:38:38
|
Janjozef, In het begin viel dat allemaal nog mee, (of tegen?) op de Yahoo-site. Meer en meer liefhebbers beginnen door te hebben dat een beeld véél meer zegt dan duizend woorden. Het is hét communicatiemiddelijk bij uitstek. Een proef enkele maanden geleden heeft dit bewezen.
Jullie mogen daar blijven posten, want de beelden kunnen er in hun origineel formaat weergegeven worden. Dat is erg leuk, maar de capaciteit is redelijk beperkt, 30 MB voor dit hele forum (toch al meer dan 150 leden waarvan +/- 90 erg aktieve).
Uit dit forum begint te blijken dat we niet voor niks de boel overhoop gegooid hebben; vergeleken met het vorige MSM-forum blijkt de verbetering erg aan te slaan. Dat is voor iedereen mooi meegenomen! Daarom hebben we in overleg met de webmaster er wat nieuws op gevonden: PHOTOBUCKET !
Die site biedt aan iedere gebruiker GRATIS 25 MB en elke foto (diverse dataformaten zijn mogelijk) mag tot 250 KB groot zijn. Ga dus even kijken in "foto's en files" daar leggen we het nogmaals uit...
Tony
|
 |
|
|
tonycabus
Administrator
Belgium
Berichten 2991 |
Berichten - 11/01/2005 : 18:48:01
|
Ben jij in een club, Janjozef? Er zit zoiets in van "ergens al gezien". Versta me goed: ik heb het over de kwaliteit! Dat mag gezien worden, man!
Tony
|
 |
|
|
Pol De Bard
Machinist
Berichten 161 |
Berichten - 11/01/2005 : 18:52:51
|
Hallo Gerolf!
Voor je wisselmotortjes zou je toch die kleine microswitches van "OMRON" kunnen gebruiken? Op de koop toe bestaat er een schakelingetje met twee diodes die toelaten met twee enkelpolige microschakelaars steeds weer in de goeie richting te vertrekken vanuit de eindstand. Ik ga daar eens naar op zoek, dan hoef ik er niet over te piekeren . Vandaag een betje lui, zie je, of liever moe....
Kiss
keepit_supersimple@yahoo.com |
 |
|
Onderwerp  |
|