| Auteur |
Onderwerp  |
|
Thommy
Machinist
Belgium
Berichten 169 |
Berichten - 11/01/2005 : 19:06:31
|
ikzelf ben bezig een modulebaan aan het maken naar echt model. stationsplannen van de nmbs verkregen enz. alles zelfbouw, niets is te gebruiken uit bouwpakketjes. dus veel zelfbouw werk. Maar ja, de tijd vooral...
Greetz
Thommy |
 |
|
|
janjozef
Directeur NMBS
Belgium
Berichten 5136 |
Berichten - 11/01/2005 : 23:48:51
|
| ja ik ben lid van MTD in mortsel, pas 3 jaar maar alhoewel ik al terug 8 jaar met modelbouw bezig was maar wegens verhuizen geen plaats voor een baan meer en uit puur armoede moeten in een club gaan, nu weet ik dat ik thuis voorlopig geen baan meer maak. al heb ik wel besloten om mee te doen voor een volgende MSM-wedstrijd voor een diorama is nog wel plaats. |
 |
|
|
n/a
deleted
Berichten 797 |
Berichten - 14/01/2005 : 14:47:48
|
Ik ben bezig met het leggen van de laatste rails van mijn treinbaan. Wel kan ik al rijden met met mijn treinen.
Thema Duits periode III dubbelsporige hoofdbaan met twee aftakkingen als nevenbaan. Er komen in totaal 3 stations. Waarvan twee aan de nevenlijntjes. Met het laatste enkelsporige stationtje ben ik bezig, dan moet ik nog stukken bovenleiding aanleggen en hier en daar een sein plaatsen en dan kan ik eindelijk werken aan mijn scenery.
Formaat 3 bij 2 meter en er zijn in totaal 3 niveau's al stelt de derde in een hoekje niet zo veel voor. Rails denk ik zo'n 50 meter en 20 wissels. Treinen rijden digitaal de rest wordt via een aparte trafo analoog aangestuurd.
Daarnaast ben ik ook nog baancoordinator bij een treinclub. |
Bewerkt door - n/a on 15/01/2005 10:58:01 |
 |
|
|
marimon
Machinist
Belgium
Berichten 335 |
Berichten - 14/01/2005 : 23:26:57
|
Ik ben juist terug van de zolder. Heb mij vandaag de laatste 10 wissels aangeschaft en een Roco 59 digitaal. De baan van 80 meter spoor en 18 wissels ligt er bijna volledig. Het moet een baan naar belgisch model worden met een dubbelsporige hoofdlijn en aftakkingen naar een kopstation en een haven/industriegebied. Van in de beginne had ik al een houtverwerkingsbedrijf voorzien die bevoorraad wordt via een binnenschip die in de haven nog moet komen aanleggen. Alles staat nog in zijn kinderschoenen, maar dat maakt het voor mij althans juist zo spannend. En met dit forum ga ik gezwind vooruit. Met en zonder fouten, nietwaar Tony? Rijden doe ik digitaal, besturen zal analoog worden. Volgende week zal ik mijn eerste ballast strooien. We zullen zien!
Groeten, Marc |
 |
|
|
n/a
deleted
Berichten 8 |
Berichten - 15/01/2005 : 17:47:12
|
In de nabije toekomst hoop ik de Pont des Allemands uit Visé af te kunnen krijgen. Ben al enkele jaren een goed afnemer van I-profieltjes en Mekpak. De eindfase lonkt... En dan zou de bediening van een tweesporig lijntje eindelijk ook eens moeten afgeraken. Ben druk bezig met het begroenen... En voor later gebruik staan enkele gebouwen uit het Luikse in de stijgers of op plan. |
 |
|
|
marimon
Machinist
Belgium
Berichten 335 |
Berichten - 17/02/2005 : 20:34:50
|
Een maand na het aankondigen dat ik mijn eerste ballast zou strooien is er nog niets gebeurd op dat vlak. Ik ben in stokken gekomen met de spoorwegarchitect en de schrijnwerker . Ik had voorzien het kopstation te plaatsen op een lange strook van 8Ocm breed. De schrijnwerker heeft echter verkeerd gemeten en heeft een strook van 70 cm voorzien en de spoorwegarchitect wil van geen wijken weten. 'Plan is plan' zegt deze spoorwegambtenaar,'de sporen worden niet verwijderd noch verplaatst'. Nu, dat is duidelijk! Het concrete probleem is echter dat de wegenbouwer naast de spoorweg geen versmalde rijweg kan maken gezien deze de juiste schaalbreedte heeft en dus is het aan de aannemer van de gebouwen om het euvel op te lossen. 'Oplossing gevonden'liet hij verstaan.'De pralinewinkel en apotheker naar belgisch model van Auhagen gewoon in twee delen snijden zodat ze maar de helft van de voorziene bouwplaats van 14cm breedte in beslag nemen. Voordeel: in plaats van twee huizen, kan ik er nu vier bouwen voor de prijs van twee. De achterzijdes gebruik ik als voorzijde. En zo blijven we creatief bezig. Ik, de spoorwegarchitect-de wegenbouwer-de aannemer van modelspoor(hmhm), keer tevreden terug ... naar de zolder.
Marc
|
 |
|
|
tonycabus
Administrator
Belgium
Berichten 2991 |
Berichten - 17/02/2005 : 20:44:16
|
Leuk verhaal, Marc! Humor is vaak het begin van de wijsheid hé?
Tony
|
 |
|
|
Gerolf
Administrator
Belgium
Berichten 8430 |
Berichten - 27/04/2005 : 18:18:55
|
Mooi, 55erke! Ik zou zeggen, plaats die link bij 'websites van forumleden', zodat er nu ook échte privé-sites staan ...
Gerolf vanuit "Marche-en-Bières" http://home2.scarlet.be/gerolfp/ |
 |
|
|
M4m
Conducteur
Belgium
Berichten 98 |
Berichten - 14/05/2005 : 20:26:05
|
Vorig week-end heb ik mijn eerste centimeterkes digitaal gereden Ja het zijn maar centimeterkes, ik heb nog geen baan. Nu het beter weer gaat worden zal dat ook niet voor nu zijn.
Als de zon schijnt zit ik soms wel een keertje in de tuin met de famillie preiser. Ik heb er nog een kleine 100 die een klein likje verf moeten hebben. Een echt prutswerk dat ik liefst doe als er veel licht is, ideaal dus een zonnige dag in de tuin. Als het dan regent (wat hier meestal vlug komt na zonneschijn) mogen die preisertjes- mits een geldig vervoerbewijs- in de trein plaatsnemen. Ik heb er zelf nog maar onlangs aan gedacht maar de figuurtjes die hun voeten verliezen kunnen binnenkort langs gaan bij de schoenwinkel waar een nieuwe kollektie schoenen in de vitrine zal staan. |
Spoorse groeten, Peter |
 |
|
|
D_Loc
Stationschef
Netherlands
Berichten 509 |
Berichten - 14/05/2005 : 23:22:07
|
Op dit moment ben ik een Life-Like SW8 aan het ombouwen tot een CFL 800. Er hoeven niet zo heel veel aanpassingen uitgevoerd te worden. De aanpassingen die uitgevoerd moeten worden zijn de volgende: Nieuw machinistenhuis, andere tank, bufferbalk en het verlichte loknummer op de motorhuif moet verwijderd worden. Daarna dient het model natuurlijk in de juiste kleuren geschilderd te worden, dit is voor mij de grootste uitdaging want schilderen/spuiten is niet echt mijn ding. Het project stond al ruim een jaar op stapel maar ben er nu toch maar eens echt aan begonnen. Als ik hier mee klaar ben ga ik mij wagen aan een cokeswagen van het type Fbl. |
MSN-space - GM-sounds - Filmpjes ***(Model)spoor is F N!!!*** Dirk |
 |
|
|
n/a
deleted
Berichten 8 |
Berichten - 15/05/2005 : 10:24:02
|
Heb zopas een decoder ingebouwd in mijn lagevloerstram en met succes. Momenteel worden de lijnfilmen (zelfbouw) aangebracht en ook de bevolking (preiser) staat klaar om plaats te nemen, maar eerst had ik graag nog (binnen)verlichting aangebracht maar ben er nog niet helemaal uit. Voor de rest plannen maken en info verzamelen voor een tram-bus baan.
Groetjes Wattman |
 |
|
|
n/a
deleted
Berichten 19 |
Berichten - 06/09/2005 : 19:10:50
|
ik ben momenteel bezig met een onprofessioneel ovalen baantje met een 2-sporige hoofdbaan naast een klein dorpje. het station (stockheim) krijgt er nog eens 2 sporen bij die naar een locdepot lopen. ben momenteel bezig met een trambaantje, maar heb nog geen tram. nog iets? retour-ticket van arne |
 |
|
|
n/a
deleted
Berichten 131 |
|
|
Gerolf
Administrator
Belgium
Berichten 8430 |
Berichten - 07/03/2006 : 21:06:25
|
Vooraa elektronica momenteel, en veel te veel werken voor den brode ... eind maart heb ik een weekje verlof  |
Groeten uit "Marche-en-Bières": www.meb.gerolf.be ** Modelspoor is plezant ** TPIII-H0-DC-Zelfbouw |
 |
|
|
doomslu
Administrator
Luxembourg
Berichten 3202 |
Berichten - 07/03/2006 : 21:41:02
|
'k Heb gisteren een pak wissels en sporen ontvangen. Dat wordt dus voortbouwen aan deel 2 van de baan de komende weekends. Anderzijds ben ik bezig aan een eerste ombouw project(je) en een eerste zelfbouwproject. En ook (te?) veel achter de PC, natuurlijk. Te veel tegelijkertijd eigenlijk... |
luc * MODEL RAILROADING IS FUN * |
 |
|
Onderwerp  |
|