modelspoormagazine Forum
modelspoormagazine Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Alle forums
 MODELSPOOR, ANDERE SCHALEN DAN <H0>
 SCHAAL I, IIm, 1/29 en tuinspoor
 Life steam
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 9

ardjoena
Conducteur

Belgium
Berichten 81

Berichten - 11/04/2010 :  11:43:20  profiel weergeven  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Dat volledige ding op één maand gemaakt

Ja, maar als ge ze "frakske" uitdoet ziet ge dat het de eenvoud zelf is.Een simpel enkelwerkend "wagelaartje" met een boring van 8mm.
Een paar tandwieltjes en ketting
Het frame is een aluminium koker ,de wielen zijn niet afgeveerd.
De 52 mm diameter ketel is gasgestookt ,gasketeltje zelf zit geklemd in het frame.
Bouwtijd van dit alles is iets van een 20 uur. Ik reken daar het "denk" werk niet bij , dat is voor op mijn werk
Dirk

Bewerkt door - ardjoena on 11/04/2010 11:45:52
Naar boven

caponordtraveller
Machinist

Belgium
Berichten 155

Berichten - 11/04/2010 :  13:03:55  profiel weergeven  Bezoek caponordtraveller's homepage  Reageer met citaat
Schitterend, hopelijk leest uw baas nu niet mee

http://www.bloggen.be/modelbaancaponordtravellers

Märklin NMBS Tijdperk 3.4. Central station + koploper.

Bewerkt door - caponordtraveller on 11/04/2010 13:04:43
Naar boven

Gerolf
Administrator

Belgium
Berichten 8426

Berichten - 12/04/2010 :  10:31:36  profiel weergeven  Bezoek Gerolf's homepage  Reageer met citaat
20 uren effectieve bouwtijd
Je bent een erg efficiënte modelbouwer, lijkt me

Groeten uit "Marche-en-Bières": www.meb.gerolf.be ** Modelspoor is plezant ** TPIII-H0-DC-Zelfbouw
Naar boven

janjozef
Directeur NMBS

Belgium
Berichten 5135

Berichten - 12/04/2010 :  12:15:41  profiel weergeven  Reageer met citaat
20 uur lijkt mij ook weinig, maar als je er full-time aan bezig bent, en alle nodige machienes hebt, mischien mogelijk.

Jan

MTD modelbouw en treinenclub
Mechelsesteenweg 186
2650 Edegem
Naar boven

ardjoena
Conducteur

Belgium
Berichten 81

Berichten - 12/04/2010 :  18:51:32  profiel weergeven  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door janjozef

20 uur lijkt mij ook weinig, maar als je er full-time aan bezig bent, en alle nodige machienes hebt, mischien mogelijk.

Jan

Hola hola, die 20 uur is dus wel alleen voor het onderstel met ketel,gasketel,motortje enz. Dus zonder zijn "frakske"
Elke dag probeer ik 1 uurtje in mijn werkhuis te vertoeven, het weekend mogelijk iets langer. Na 2 weken kon het onderstel zijn maidentrip maken.Natuurlijk heb ik geen prikklok in mijn "kot" maar veel zal ik er toch niet naast zitten. t'Is gewoon een kwestie van alles klaar te zetten en geen tijd te verliezen.
Mogelijk moet ik er binnen een paar maand nog zo een maken , zal alles dan eens noteren hoelang aan een en ander werk aan is.
Dirk
Naar boven

janjozef
Directeur NMBS

Belgium
Berichten 5135

Berichten - 13/04/2010 :  08:48:04  profiel weergeven  Reageer met citaat
Ardjoena, ik wou zeker niet beledigend doen, ik zou dat niet kunnen, wegens geen machienes en te weinig kennis,

Jan

MTD modelbouw en treinenclub
Mechelsesteenweg 186
2650 Edegem
Naar boven

ardjoena
Conducteur

Belgium
Berichten 81

Berichten - 13/04/2010 :  14:33:01  profiel weergeven  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door janjozef

Ardjoena, ik wou zeker niet beledigend doen, ik zou dat niet kunnen, wegens geen machienes en te weinig kennis,

Jan

Hallo Jan
Mogelijk kunnen we elkaar op de gezamelijke tentoonsteling in Edegem eens ontmoeten?
Dirk
Naar boven

ardjoena
Conducteur

Belgium
Berichten 81

Berichten - 13/05/2010 :  20:51:56  profiel weergeven  Reageer met citaat
Ik heb nog een paar modellen achter en op de kast gevonden die ik een 10 tal jaar geleden gemaakt heb. Eerst ons "Inge" een smalspoor op 3,5 duim . Dit is mijn eerste loc die ik bouwde, waar is de tijd?
De andere is een "liverpool", gemaakt naar tekeningen van de firma brunell . Een van de kleinste 5 duimers die ik ken. Marcheert wel goed ondanks de kleine ketel.
Dirk

Bewerkt door - ardjoena on 14/05/2010 12:29:52
Naar boven

Gerolf
Administrator

Belgium
Berichten 8426

Berichten - 14/05/2010 :  14:44:27  profiel weergeven  Bezoek Gerolf's homepage  Reageer met citaat
2 mooie machientjes, de "Liverpool" heeft voor mij het meeste 'karakter'

Groeten uit "Marche-en-Bières": www.meb.gerolf.be ** Modelspoor is plezant ** TPIII-H0-DC-Zelfbouw
Naar boven

ToThePoint
Machinist

Belgium
Berichten 482

Berichten - 14/05/2010 :  16:35:43  profiel weergeven  Bezoek ToThePoint's homepage  Reageer met citaat
Knap, heel knap

Kennis is er om te delen. Niet om de jackpot te doen rinkelen. Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V
Naar boven

Kris
Machinist

Belgium
Berichten 109

Berichten - 10/06/2010 :  12:51:14  profiel weergeven  Reageer met citaat
Hallo,
Bij het surfen op het internet kwam ik deze 2 bouwers tegen modelbouw met grote M
http://www.jbodenmann.com/jack/berkbuildgal.html
http://mokei-jouki.hp.infoseek.co.jp/e-Wiltop.htm
Naar boven

ardjoena
Conducteur

Belgium
Berichten 81

Berichten - 15/08/2010 :  17:13:11  profiel weergeven  Reageer met citaat
Gestart met een nieuw project, geen stoom geen batterijen maar een vlammenhapper
Dit is een zuigermotor die een vlam binnenzuigt via een schuifklep.Wanneer de zuiger ongeveer op zijn onderste dood punt staat sluit de klep. Het hete gasmengsel koelt af en er ontstaat een onderdruk.Dit is de werkslag. Op het einde van de zuigerslag ontsnapt via een kogelklep de eventuele restdruk. Schuif gaat weer open enz. enz.
t'Is wel zo dat zo een motor het vermogen heeft van een mug. Eigenlijk mag je al tevreden zijn als hij wil draaien.
Na weken van veranderen , verbeteren maar ook van verslechteren is het me gelukt om hem bedrijfszeker te maken en hij levert ook voldoende vermogen voor een smalspoorlokje.
Het geluid is meer iets van een ééncylinder diesel.Draai het geluid op het filmpje maar een keer open.
Nu nog het nodige plaatwerk.
Dirk

Hier het filmpje op youtube , niet op de rommel letten in mijn werkplaats.

http://www.youtube.com/watch?v=gxBKE_8kicE
Naar boven

eddy
Stationschef

Belgium
Berichten 607

Berichten - 15/08/2010 :  19:33:34  profiel weergeven  Reageer met citaat
Knap werk,live steam heeft mij altijd aangesproken.Ben vandaag naar de stoomdagen in Turnhout geweest,en daar zijn ook juweeltjes tussen..Mischien later een tuinbaan??????
groeten eddy
Naar boven

Gerolf
Administrator

Belgium
Berichten 8426

Berichten - 16/08/2010 :  00:52:30  profiel weergeven  Bezoek Gerolf's homepage  Reageer met citaat
Alweer erg knap, Dirk
Een life-steam-baantje in een park (of tuin) vind ik ook geweldig.
Ik probeer het in 't klein 1/87 x 1/11 = ... (zie mijn webstekje)

Naar boven

Paulogic
Machinist

Belgium
Berichten 292

Berichten - 16/08/2010 :  12:00:15  profiel weergeven  Bezoek Paulogic's homepage  Reageer met citaat
Ontzettend aanlokkelijk, mooi en tevens knap geluid.

Doet me wel denken aan het geluid van die bootjes die werkten op
een kaars... kent dit iemand nog ???

Ik heb in ontraxxs zelfs een lifesteamken gezien op HO, dit was
van Hornby als ik mij niet vergis. Ook leuk maar een complete
oliebedoening natuurlijk.
Naar boven
Pagina: van 9  Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Ga naar:
modelspoormagazine Forum © Meta Media N.V. Naar boven