| Auteur |
Onderwerp  |
|
ardjoena
Conducteur
Belgium
Berichten 81 |
Berichten - 11/04/2010 : 11:43:20
|
citaat: Geplaatst door Gerolf
Dat volledige ding op één maand gemaakt 
Ja, maar als ge ze "frakske" uitdoet ziet ge dat het de eenvoud zelf is.Een simpel enkelwerkend "wagelaartje" met een boring van 8mm. Een paar tandwieltjes en ketting Het frame is een aluminium koker ,de wielen zijn niet afgeveerd. De 52 mm diameter ketel is gasgestookt ,gasketeltje zelf zit geklemd in het frame. Bouwtijd van dit alles is iets van een 20 uur. Ik reken daar het "denk" werk niet bij , dat is voor op mijn werk Dirk
 |
Bewerkt door - ardjoena on 11/04/2010 11:45:52 |
 |
|
|
caponordtraveller
Machinist
Belgium
Berichten 155 |
|
|
Gerolf
Administrator
Belgium
Berichten 8426 |
Berichten - 12/04/2010 : 10:31:36
|
20 uren effectieve bouwtijd  Je bent een erg efficiënte modelbouwer, lijkt me  |
Groeten uit "Marche-en-Bières": www.meb.gerolf.be ** Modelspoor is plezant ** TPIII-H0-DC-Zelfbouw |
 |
|
|
janjozef
Directeur NMBS
Belgium
Berichten 5135 |
Berichten - 12/04/2010 : 12:15:41
|
20 uur lijkt mij ook weinig, maar als je er full-time aan bezig bent, en alle nodige machienes hebt, mischien mogelijk.
Jan |
MTD modelbouw en treinenclub Mechelsesteenweg 186 2650 Edegem |
 |
|
|
ardjoena
Conducteur
Belgium
Berichten 81 |
Berichten - 12/04/2010 : 18:51:32
|
citaat: Geplaatst door janjozef
20 uur lijkt mij ook weinig, maar als je er full-time aan bezig bent, en alle nodige machienes hebt, mischien mogelijk.
Jan
Hola hola, die 20 uur is dus wel alleen voor het onderstel met ketel,gasketel,motortje enz. Dus zonder zijn "frakske" Elke dag probeer ik 1 uurtje in mijn werkhuis te vertoeven, het weekend mogelijk iets langer. Na 2 weken kon het onderstel zijn maidentrip maken.Natuurlijk heb ik geen prikklok in mijn "kot" maar veel zal ik er toch niet naast zitten. t'Is gewoon een kwestie van alles klaar te zetten en geen tijd te verliezen. Mogelijk moet ik er binnen een paar maand nog zo een maken , zal alles dan eens noteren hoelang aan een en ander werk aan is. Dirk |
 |
|
|
janjozef
Directeur NMBS
Belgium
Berichten 5135 |
Berichten - 13/04/2010 : 08:48:04
|
Ardjoena, ik wou zeker niet beledigend doen, ik zou dat niet kunnen, wegens geen machienes en te weinig kennis,
Jan |
MTD modelbouw en treinenclub Mechelsesteenweg 186 2650 Edegem |
 |
|
|
ardjoena
Conducteur
Belgium
Berichten 81 |
Berichten - 13/04/2010 : 14:33:01
|
citaat: Geplaatst door janjozef
Ardjoena, ik wou zeker niet beledigend doen, ik zou dat niet kunnen, wegens geen machienes en te weinig kennis,
Jan
Hallo Jan Mogelijk kunnen we elkaar op de gezamelijke tentoonsteling in Edegem eens ontmoeten? Dirk |
 |
|
|
ardjoena
Conducteur
Belgium
Berichten 81 |
Berichten - 13/05/2010 : 20:51:56
|
Ik heb nog een paar modellen achter en op de kast gevonden die ik een 10 tal jaar geleden gemaakt heb. Eerst ons "Inge" een smalspoor op 3,5 duim . Dit is mijn eerste loc die ik bouwde, waar is de tijd? De andere is een "liverpool", gemaakt naar tekeningen van de firma brunell . Een van de kleinste 5 duimers die ik ken. Marcheert wel goed ondanks de kleine ketel. Dirk 

|
Bewerkt door - ardjoena on 14/05/2010 12:29:52 |
 |
|
|
Gerolf
Administrator
Belgium
Berichten 8426 |
Berichten - 14/05/2010 : 14:44:27
|
2 mooie machientjes, de "Liverpool" heeft voor mij het meeste 'karakter'  |
Groeten uit "Marche-en-Bières": www.meb.gerolf.be ** Modelspoor is plezant ** TPIII-H0-DC-Zelfbouw |
 |
|
|
ToThePoint
Machinist
Belgium
Berichten 482 |
Berichten - 14/05/2010 : 16:35:43
|
| Knap, heel knap |
Kennis is er om te delen. Niet om de jackpot te doen rinkelen. Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V
|
 |
|
|
Kris
Machinist
Belgium
Berichten 109 |
|
|
ardjoena
Conducteur
Belgium
Berichten 81 |
Berichten - 15/08/2010 : 17:13:11
|
Gestart met een nieuw project, geen stoom geen batterijen maar een vlammenhapper  Dit is een zuigermotor die een vlam binnenzuigt via een schuifklep.Wanneer de zuiger ongeveer op zijn onderste dood punt staat sluit de klep. Het hete gasmengsel koelt af en er ontstaat een onderdruk.Dit is de werkslag. Op het einde van de zuigerslag ontsnapt via een kogelklep de eventuele restdruk. Schuif gaat weer open enz. enz. t'Is wel zo dat zo een motor het vermogen heeft van een mug. Eigenlijk mag je al tevreden zijn als hij wil draaien. Na weken van veranderen , verbeteren maar ook van verslechteren is het me gelukt om hem bedrijfszeker te maken en hij levert ook voldoende vermogen voor een smalspoorlokje. Het geluid is meer iets van een ééncylinder diesel.Draai het geluid op het filmpje maar een keer open. Nu nog het nodige plaatwerk. Dirk

Hier het filmpje op youtube , niet op de rommel letten in mijn werkplaats.
http://www.youtube.com/watch?v=gxBKE_8kicE |
 |
|
|
eddy
Stationschef
Belgium
Berichten 607 |
Berichten - 15/08/2010 : 19:33:34
|
Knap werk,live steam heeft mij altijd aangesproken.Ben vandaag naar de stoomdagen in Turnhout geweest,en daar zijn ook juweeltjes tussen. .Mischien later een tuinbaan?????? groeten eddy |
 |
|
|
Gerolf
Administrator
Belgium
Berichten 8426 |
Berichten - 16/08/2010 : 00:52:30
|
Alweer erg knap, Dirk  Een life-steam-baantje in een park (of tuin) vind ik ook geweldig. Ik probeer het in 't klein 1/87 x 1/11 = ... (zie mijn webstekje) |
 |
|
|
Paulogic
Machinist
Belgium
Berichten 292 |
Berichten - 16/08/2010 : 12:00:15
|
Ontzettend aanlokkelijk, mooi en tevens knap geluid.
Doet me wel denken aan het geluid van die bootjes die werkten op een kaars... kent dit iemand nog ???
Ik heb in ontraxxs zelfs een lifesteamken gezien op HO, dit was van Hornby als ik mij niet vergis. Ook leuk maar een complete oliebedoening natuurlijk. |
 |
|
Onderwerp  |
|