modelspoormagazine Forum
modelspoormagazine Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Alle forums
 MODELSPOOR, ANDERE SCHALEN DAN <H0>
 SCHAAL "N"
 Roco 23234, Serie 59
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

railrunner
Reiziger 1ste Klasse

Belgium
Berichten 42

Berichten - 18/06/2009 :  12:26:02  profiel weergeven  Reageer met citaat
Oh ja, die man zijn materiaal is nog niet op internet aangeboden! Je hebt dus de eerste keuze!
Naar boven

marc goovaerts
Machinist

Belgium
Berichten 415

Berichten - 18/06/2009 :  17:03:23  profiel weergeven  Reageer met citaat
Natuurlijk wreed geïnteresseerd. Als het niet te duur wordt natuurlijk. Uiteindelijk ben ik enkel sponsor voor een 11-jarige aan wie ik zelf mijn baan cadeau deed... om daarna het virus weer te pakken te krijgen. Maar nu als sponsor, helper, bouwer...
Graag wat meer details via PM ?
Naar boven

railrunner
Reiziger 1ste Klasse

Belgium
Berichten 42

Berichten - 24/06/2009 :  22:02:20  profiel weergeven  Reageer met citaat
Sorry Marc,

Nu gaat die man zijn materiaal wel behouden. Kan hem uiteraard geen ongelijk geven, wie wil er nu N-schaal opgeven?
Naar boven

marc goovaerts
Machinist

Belgium
Berichten 415

Berichten - 24/06/2009 :  23:28:51  profiel weergeven  Reageer met citaat
Spijtig. Maar ja, ik kan hem ook moeilijk ongelijk geven.
Naar boven

Michiel
Directeur NMBS

Belgium
Berichten 2471

Berichten - 11/08/2009 :  14:39:28  profiel weergeven  Bezoek Michiel's homepage  Reageer met citaat
Op deze bekende opbod-site staat een reeks 59, blijkbaar nog met alle buffers aanwezig, te koop. Ik verwacht wel een vrij stevige eindprijs. (Ik heb geen belang in de verkoop van dit product, dit is louter informatief. Ik bied NIET mee. )

groetjes, Michiel
Brussel-Noord anno 1920: puur exotiek en nostalgie in wording.
Naar boven

marc goovaerts
Machinist

Belgium
Berichten 415

Berichten - 13/08/2009 :  13:43:06  profiel weergeven  Reageer met citaat
Danke voor de tip ! Ik hou het in 't oog, maar het eerste bod is inderdaad al naar 49,00 gegaan...
citaat:
Geplaatst door Saraan

Op deze bekende opbod-site staat een reeks 59, blijkbaar nog met alle buffers aanwezig, te koop. Ik verwacht wel een vrij stevige eindprijs. (Ik heb geen belang in de verkoop van dit product, dit is louter informatief. Ik bied NIET mee. )

Naar boven

Michiel
Directeur NMBS

Belgium
Berichten 2471

Berichten - 13/08/2009 :  14:46:57  profiel weergeven  Bezoek Michiel's homepage  Reageer met citaat
Er staat hier nog een tweede, maar niet zeker of alle buffers aanwezig zijn. Dat moet dan maar aan de verkoper gevraagd worden.

groetjes, Michiel
Naar boven

marc goovaerts
Machinist

Belgium
Berichten 415

Berichten - 14/08/2009 :  02:24:09  profiel weergeven  Reageer met citaat
Danke Michiel, ik had hem zelf ook al gevonden. En voorlopig staat die wat goedkoper...
citaat:
Geplaatst door Saraan

Er staat hier nog een tweede, maar niet zeker of alle buffers aanwezig zijn. Dat moet dan maar aan de verkoper gevraagd worden.

Naar boven

railrunner
Reiziger 1ste Klasse

Belgium
Berichten 42

Berichten - 05/09/2009 :  14:00:40  profiel weergeven  Reageer met citaat
Mark,

Er staat weer een type 59 SNCB te koop op ebay Duitsland. Naar ik kan afleiden met 4 buffers én in zeer goede staat. Helaas dat de prijs sterk overdreven is, zeker omdat er geen originele verpakking bij is. Misschien is dit wel een goede gelegenheid?
Naar boven

Michiel
Directeur NMBS

Belgium
Berichten 2471

Berichten - 15/09/2009 :  13:15:06  profiel weergeven  Bezoek Michiel's homepage  Reageer met citaat
Voorlopig staat deze 5924 aan 1 euro. Buffers lijken
aanwezig, maar een vraagje aan de verkoper is wel aangeraden, denk ik.

groetjes, Michiel
Naar boven

Rikkie
Machinist

Belgium
Berichten 152

Berichten - 15/09/2009 :  18:29:51  profiel weergeven  Reageer met citaat
Eigenlijk toch iets vreemd aan die lok z'n buffertjes. Op de foto zijn ze niet zichtbaar en toch zitten er buffers aan als ge kijkt op de andere foto (onderkant lok), op de site waar die te koop staat.
Rikkie

N is in!
Naar boven

Michiel
Directeur NMBS

Belgium
Berichten 2471

Berichten - 15/09/2009 :  18:52:57  profiel weergeven  Bezoek Michiel's homepage  Reageer met citaat
Dat is wat ik ook vrij verdacht vond, en waarom ik voorstelde om de verkoper te contacteren en te informeren betreffende de buffers.

groetjes,

groetjes, Michiel
Naar boven

swa
Machinist

Belgium
Berichten 157

Berichten - 15/09/2009 :  19:05:09  profiel weergeven  Bezoek swa's homepage  Reageer met citaat
De bufferbalken ontbreken! Er zijn blijkbaar (vervang)buffers rechtstreeks in de gaatjes voor de bufferbalken aangebracht...
Vandaar dat die buffertjes zo dicht tegen de loc staan.
Op de foto van onderuit kun je, wanneer je het model kent, goed zien dat de bufferbalken ontbreken, aan de uitsparing tussen de zijwanden onderaan. De voorste hoeken van die zijwanden lopen normaal voorlangs verder door van links naar rechts (links en rechts wordt dus verbonden door een "bufferbalk", waarop oorspronkelijk de buffers zitten.
Naar boven

Michiel
Directeur NMBS

Belgium
Berichten 2471

Berichten - 15/09/2009 :  20:45:38  profiel weergeven  Bezoek Michiel's homepage  Reageer met citaat
DAT is het dus wat er fout is. Ik kon er geen vinger op leggen, maar nu je het zegt! Swa, goed gezien, en dus van mijnen twegen een slechte tip.

Sorry,

groetjes, Michiel
Naar boven

swa
Machinist

Belgium
Berichten 157

Berichten - 16/09/2009 :  12:34:41  profiel weergeven  Bezoek swa's homepage  Reageer met citaat
Op mijn verlanglijkstje stond al geruime tijd een 201 model. Ik bezit een 59, maar die is "te jong" voor mijn baanperiode...
De 59 die ik bezit is in zeer goede, volledige staat, en ik had daarom geen zin om deze voor mijn eerste project op het spel te zetten! Ik heb dan via ebay een goedkope 59-kap op de kop kunnen tikken, mét de gebruikelijke ziekte uiteraard: geen buffers, noch balken! (vandaar ook de spotprijs!) Tegelijk heb ik een goedkoop roco BR 215 modelletje gekocht, wat afgeleefd, maar verder technisch perfect in orde. Van die 215 heb ik het complete onderstel +motor+verlichting overgenomen voor de 201. De 59 kap past daar gewoon op zonder enige aanpassing. Van de BR215 kap snij je voorzichtig de buffers+balken (is bij de 215 één geheel!) uit, en deze pas je aan in de opening van de 59/201. Als alles netjes aangepast is lijm je het geheel vast. Nu rest er enkel nog de ronde (duitse) buffers op één of andere manier te vervangen/aan te passen in rechthoekige belgische.
De rest van de aanpassingen bestond er voornamelijk in de derde (kop)lamp te verwijderen, en het gaatje hiervan met wat plamuur te dichten. Ook de dubbele koplampen dienen verwijderd te worden. Voorzichtig hiermee: in zijn geheel wegsnijden met een fijn cuttermesje zonder te beschadigen! Het gedeelte wat licht geeft (de "witte" lamp dus met het gaatje waarin de lichtgeleider) gaan we hergebruiken! Neem de lichtgeleiders eruit, en snij het "rondelletje" dat de lamp voorsteld er voorzichtig af. Nadat de volledige lampen verwijderd zijn worden deze "rondelletjes" geplakt precies middenin waar vroeger de dubbele lampen zaten. Zo blijft het oorspronkelijke gaatje (van de lichtgeleider) nét bloot, dat dient dus dichtgemaakt met een héél klein beetje plamuur. Na het plaatsen van de nieuwe enkele koplamp, doorboren met een zéér fijn boortje, gaatje moet dienen om een nieuwe lichtgeleider te plaatsen.
Restte nog de kap in de juiste kleurstelling te zetten (na het verwijderen van alle ramen uiteraard), en mijn model 201 was (is) een feit. Op de "macro"-foto's valt de schildering met de borstel/losse hand uiterard tegen. In gebruik op de baan valt dit echter nauwelijks op, of zelfs beter gezegd, bij die oude modellen hoeft het allemaal niet "te strak" te zijn. In het grootbedrijf is dat trouwens net zo!

Naar boven
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Ga naar:
modelspoormagazine Forum © Meta Media N.V. Naar boven
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000