modelspoormagazine Forum
modelspoormagazine Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Alle forums
 MODELSPOOR MAGAZINE
 Wedstrijden
 Tweede Minibaantjeswedstrijd (2010)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 14

Gerolf
Administrator

Belgium
Berichten 8426

Berichten - 05/08/2009 :  22:40:10  profiel weergeven  Bezoek Gerolf's homepage  Reageer met citaat
Ik ben er toch ook al volop mee bezig, hoor. Nog 14 maanden, en ik hoop dat ik er geraak op die tijd

Groeten uit "Marche-en-Bières": www.meb.gerolf.be ** Modelspoor is plezant ** TPIII-H0-DC-Zelfbouw
Naar boven

Dirky
Stationschef

Belgium
Berichten 908

Berichten - 05/08/2009 :  22:46:27  profiel weergeven  Reageer met citaat
Ik had liever de deadline op Oktober 2011 gezien...

Daar ik echt van plan ben ALLES zelf te maken zal Oktober 2010 nipt zijn!

Kostprijs tot nu toe 36.00 euro voor de spoorstaven. Al de rest is/wordt gemaakt van afval en overschotten... Hopelijk kan ik dat volhouden en "het goedkoopste baantje ooit" in Mechelen voorstellen!

PS @ Roderik: hoeveel uren heb jij aan je prachtige Ninove terminal baantje gewerkt?

Dirky
- THINKING OUT OF THE BOX -
Projekt NEDERBRAKEL Anno 1920

Bewerkt door - Dirky on 05/08/2009 23:08:09
Naar boven

Roderik
Stationschef

Belgium
Berichten 976

Berichten - 06/08/2009 :  10:15:11  profiel weergeven  Bezoek Roderik's homepage  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door Dirky

PS @ Roderik: hoeveel uren heb jij aan je prachtige Ninove terminal baantje gewerkt?

HEEEEEEL veel... Ik heb er geen idee van hoeveel het er waren.
Wat die kostprijs betreft heb ik vooraf mijn budget vastgelegd. Ik ben niet boven de 500 euro gegaan. (inclusief rollend materieel)
Soms is het wel leuk om een paar beperkingen op te leggen, dat leidt tot creativiteit... Da's onder andere de reden waarom ik doorzichtige plasticard ben gaan vervangen door doorzichtige speelgoedverpakkingen.

http://ninoveterminus.fotopic.net
Naar boven

Dirky
Stationschef

Belgium
Berichten 908

Berichten - 07/08/2009 :  23:52:42  profiel weergeven  Reageer met citaat
Eerste P87-wissel met succes afgewerkt vandaag! Valt best mee!

Dirky
Naar boven

Gerolf
Administrator

Belgium
Berichten 8426

Berichten - 08/08/2009 :  00:42:42  profiel weergeven  Bezoek Gerolf's homepage  Reageer met citaat
citaat:
Eerste P87-wissel met succes afgewerkt vandaag!
Foto?

Groeten uit "Marche-en-Bières": www.meb.gerolf.be ** Modelspoor is plezant ** TPIII-H0-DC-Zelfbouw
Naar boven

modeltreinbart
Machinist

Belgium
Berichten 413

Berichten - 08/08/2009 :  09:56:38  profiel weergeven  Reageer met citaat
De plannen van mijn huizenrij is ook klaar nu nog het fabriek uit tekenen en de bouw kan beginnen en in de loop van de week mijn hout halen.

Van nu tot in mechelen 2010 groen licht zonder snelheidsbeperking
Naar boven

adrievans
Machinist

Netherlands
Berichten 450

Berichten - 08/08/2009 :  16:08:10  profiel weergeven  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door Roderik

citaat:
Geplaatst door Dirky

Wat die kostprijs betreft heb ik vooraf mijn budget vastgelegd. Ik ben niet boven de 500 euro gegaan. (inclusief rollend materieel)
Soms is het wel leuk om een paar beperkingen op te leggen, dat leidt tot creativiteit... Da's onder andere de reden waarom ik doorzichtige plasticard ben gaan vervangen door doorzichtige speelgoedverpakkingen.

Wordt dit dan niet heel prijzig van al het speelgoed dat je koopt om aan het plastic te bekomen.

Adrie

**problemen bestaan niet,slechts uitdagingen**
Naar boven

dirkkerckhofs
Machinist

Belgium
Berichten 276

Berichten - 08/08/2009 :  22:06:56  profiel weergeven  Reageer met citaat
Zo heeft iedereen zijn excuses. Er is er hier zelfs iemand op het forum die altijd naar de Chinees gaat om aan die aluminium bakjes te geraken

Dirk

citaat:
Geplaatst door adrievans

citaat:
Geplaatst door Roderik

citaat:
Geplaatst door Dirky

Wordt dit dan niet heel prijzig van al het speelgoed dat je koopt om aan het plastic te bekomen.

Naar boven

Roderik
Stationschef

Belgium
Berichten 976

Berichten - 08/08/2009 :  22:13:38  profiel weergeven  Bezoek Roderik's homepage  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door adrievans

citaat:
Geplaatst door Roderik

citaat:
Geplaatst door Dirky

Wel, we hebben zo'n 10 maand terug nieuwe leven in huis gehaald, waardoor het speelgoed veelvuldig wordt aangedragen...

http://ninoveterminus.fotopic.net
Naar boven

Dirky
Stationschef

Belgium
Berichten 908

Berichten - 08/08/2009 :  23:04:25  profiel weergeven  Reageer met citaat
bericht verplaatst naar "Ooit zal het klaar zijn - de steengroeve"

Dirky

Bewerkt door - Dirky on 12/08/2009 23:00:51
Naar boven

Dirky
Stationschef

Belgium
Berichten 908

Berichten - 08/08/2009 :  23:11:43  profiel weergeven  Reageer met citaat
foto's verplaatst naar "Ooit zal het klaar zijn - de steengroeve"

de wissel...

printplaatmateriaal komt van oude printplaten uit een 24 kanaals mengpaneel. Voldoende printplaat voor 20 minibaatjes...

Dirky

Bewerkt door - Dirky on 12/08/2009 23:03:35
Naar boven

Gerolf
Administrator

Belgium
Berichten 8426

Berichten - 09/08/2009 :  01:59:59  profiel weergeven  Bezoek Gerolf's homepage  Reageer met citaat
Netjes, die wissel. Vooral de smalle ruimtes aan de dwangrails zijn overtuigend
Ik vemoed dat je hem nog elektrisch moet isoleren

Naar boven

conducteur
Directeur NMBS

Belgium
Berichten 2232

Berichten - 09/08/2009 :  10:16:06  profiel weergeven  Bezoek conducteur's homepage  Klik om conducteur's MSN Messenger adres te zien  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Netjes, die wissel. Vooral de smalle ruimtes aan de dwangrails zijn overtuigend
Ik vemoed dat je hem nog elektrisch moet isoleren

...misschien een zelfbouw 3rail-baantje.

Rian
Modelspoorland was nog nooit zo plezant.|2-rail,analoog,binnenkort digitaal. Motorola. |
Op weg met een minibaantje naar mechelen? Als dat geen mooie reis is?
filmpjes
website
Vanaf nu kun je mijn website bereiken op www.treinbaanrian.be Reeds meer dan2500 mensen waren u voor!
Naar boven

Dirky
Stationschef

Belgium
Berichten 908

Berichten - 10/08/2009 :  11:56:24  profiel weergeven  Reageer met citaat
Zal ik idd nog elektrisch moeten isoleren Gerolf... Maar vooraleer ik er de zaag in zet moet ik mijn "batterij-lok-test" helemaal doorgenomen hebben. Ik broed nog steeds op "draadloos" en "batterij-power"...

Dirky
Naar boven

conducteur
Directeur NMBS

Belgium
Berichten 2232

Berichten - 10/08/2009 :  15:47:37  profiel weergeven  Bezoek conducteur's homepage  Klik om conducteur's MSN Messenger adres te zien  Reageer met citaat
en mensen, hoe staat het met jullie project? Ik ben nu bezig met een schets in potlood aan het maken op de eerste module waar de huizen, straten enzo komen te staan. Ik moet namelijk enkel nog bovenleiding monteren (heb geen paaltjes meer, en onze modeltreinwinkel is maandag en dinsdag gesloten) op die module. Ik zit met een mini-probleem, naast het spoor (is enkelspoor om nog plaats te kunnen maken voor woonwijk) zit ik met een ruimte van ongveer 5cm breed en 20 cm lang. Het is dus te smal voor een huizenrij. Ik had gedacht aan werken (bv het dubbelsporig maken van de lijn) aan het spoor met hopen ballast en zo van die grijzen bureau-containers, bielzen...

iemand een ander/beter idee?

Rian
Modelspoorland was nog nooit zo plezant.|2-rail,analoog,binnenkort digitaal. Motorola. |
Op weg met een minibaantje naar mechelen? Als dat geen mooie reis is?
filmpjes
website
Vanaf nu kun je mijn website bereiken op www.treinbaanrian.be Reeds meer dan2500 mensen waren u voor!
Naar boven
Pagina: van 14  Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Ga naar:
modelspoormagazine Forum © Meta Media N.V. Naar boven
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000