| Auteur |
Onderwerp  |
|
Gerolf
Administrator
Belgium
Berichten 8426 |
Berichten - 05/08/2009 : 22:40:10
|
Ik ben er toch ook al volop mee bezig, hoor. Nog 14 maanden, en ik hoop dat ik er geraak op die tijd  |
Groeten uit "Marche-en-Bières": www.meb.gerolf.be ** Modelspoor is plezant ** TPIII-H0-DC-Zelfbouw |
 |
|
|
Dirky
Stationschef
Belgium
Berichten 908 |
Berichten - 05/08/2009 : 22:46:27
|
Ik had liever de deadline op Oktober 2011 gezien...
Daar ik echt van plan ben ALLES zelf te maken zal Oktober 2010 nipt zijn!
Kostprijs tot nu toe 36.00 euro voor de spoorstaven. Al de rest is/wordt gemaakt van afval en overschotten... Hopelijk kan ik dat volhouden en "het goedkoopste baantje ooit" in Mechelen voorstellen!
PS @ Roderik: hoeveel uren heb jij aan je prachtige Ninove terminal baantje gewerkt? |
Dirky - THINKING OUT OF THE BOX - Projekt NEDERBRAKEL Anno 1920 |
Bewerkt door - Dirky on 05/08/2009 23:08:09 |
 |
|
|
Roderik
Stationschef
Belgium
Berichten 976 |
Berichten - 06/08/2009 : 10:15:11
|
citaat: Geplaatst door Dirky
PS @ Roderik: hoeveel uren heb jij aan je prachtige Ninove terminal baantje gewerkt?
HEEEEEEL veel... Ik heb er geen idee van hoeveel het er waren. Wat die kostprijs betreft heb ik vooraf mijn budget vastgelegd. Ik ben niet boven de 500 euro gegaan. (inclusief rollend materieel) Soms is het wel leuk om een paar beperkingen op te leggen, dat leidt tot creativiteit... Da's onder andere de reden waarom ik doorzichtige plasticard ben gaan vervangen door doorzichtige speelgoedverpakkingen. |
http://ninoveterminus.fotopic.net |
 |
|
|
Dirky
Stationschef
Belgium
Berichten 908 |
Berichten - 07/08/2009 : 23:52:42
|
| Eerste P87-wissel met succes afgewerkt vandaag! Valt best mee! |
 |
|
|
Gerolf
Administrator
Belgium
Berichten 8426 |
Berichten - 08/08/2009 : 00:42:42
|
citaat: Eerste P87-wissel met succes afgewerkt vandaag!
Foto?  |
Groeten uit "Marche-en-Bières": www.meb.gerolf.be ** Modelspoor is plezant ** TPIII-H0-DC-Zelfbouw |
 |
|
|
modeltreinbart
Machinist
Belgium
Berichten 413 |
Berichten - 08/08/2009 : 09:56:38
|
| De plannen van mijn huizenrij is ook klaar nu nog het fabriek uit tekenen en de bouw kan beginnen en in de loop van de week mijn hout halen. |
Van nu tot in mechelen 2010 groen licht zonder snelheidsbeperking |
 |
|
|
adrievans
Machinist
Netherlands
Berichten 450 |
Berichten - 08/08/2009 : 16:08:10
|
citaat: Geplaatst door Roderik
PS @ Roderik: hoeveel uren heb jij aan je prachtige Ninove terminal baantje gewerkt?
HEEEEEEL veel... Ik heb er geen idee van hoeveel het er waren. Wat die kostprijs betreft heb ik vooraf mijn budget vastgelegd. Ik ben niet boven de 500 euro gegaan. (inclusief rollend materieel) Soms is het wel leuk om een paar beperkingen op te leggen, dat leidt tot creativiteit... Da's onder andere de reden waarom ik doorzichtige plasticard ben gaan vervangen door doorzichtige speelgoedverpakkingen.
Wordt dit dan niet heel prijzig van al het speelgoed dat je koopt om aan het plastic te bekomen.  |
Adrie
**problemen bestaan niet,slechts uitdagingen** |
 |
|
|
dirkkerckhofs
Machinist
Belgium
Berichten 276 |
Berichten - 08/08/2009 : 22:06:56
|
Zo heeft iedereen zijn excuses. Er is er hier zelfs iemand op het forum die altijd naar de Chinees gaat om aan die aluminium bakjes te geraken 
Dirk
citaat: Geplaatst door adrievans
HEEEEEEL veel... Ik heb er geen idee van hoeveel het er waren. Wat die kostprijs betreft heb ik vooraf mijn budget vastgelegd. Ik ben niet boven de 500 euro gegaan. (inclusief rollend materieel) Soms is het wel leuk om een paar beperkingen op te leggen, dat leidt tot creativiteit... Da's onder andere de reden waarom ik doorzichtige plasticard ben gaan vervangen door doorzichtige speelgoedverpakkingen.
Wordt dit dan niet heel prijzig van al het speelgoed dat je koopt om aan het plastic te bekomen. 
|
 |
|
|
Roderik
Stationschef
Belgium
Berichten 976 |
Berichten - 08/08/2009 : 22:13:38
|
citaat: Geplaatst door adrievans
Wordt dit dan niet heel prijzig van al het speelgoed dat je koopt om aan het plastic te bekomen. 
Wel, we hebben zo'n 10 maand terug nieuwe leven in huis gehaald, waardoor het speelgoed veelvuldig wordt aangedragen... |
http://ninoveterminus.fotopic.net |
 |
|
|
Dirky
Stationschef
Belgium
Berichten 908 |
Berichten - 08/08/2009 : 23:04:25
|
| bericht verplaatst naar "Ooit zal het klaar zijn - de steengroeve" |
Bewerkt door - Dirky on 12/08/2009 23:00:51 |
 |
|
|
Dirky
Stationschef
Belgium
Berichten 908 |
Berichten - 08/08/2009 : 23:11:43
|
foto's verplaatst naar "Ooit zal het klaar zijn - de steengroeve"
de wissel...
printplaatmateriaal komt van oude printplaten uit een 24 kanaals mengpaneel. Voldoende printplaat voor 20 minibaatjes... |
Bewerkt door - Dirky on 12/08/2009 23:03:35 |
 |
|
|
Gerolf
Administrator
Belgium
Berichten 8426 |
Berichten - 09/08/2009 : 01:59:59
|
Netjes, die wissel. Vooral de smalle ruimtes aan de dwangrails zijn overtuigend  Ik vemoed dat je hem nog elektrisch moet isoleren  |
 |
|
|
conducteur
Directeur NMBS
Belgium
Berichten 2232 |
Berichten - 09/08/2009 : 10:16:06
|
citaat: Geplaatst door Gerolf
Netjes, die wissel. Vooral de smalle ruimtes aan de dwangrails zijn overtuigend  Ik vemoed dat je hem nog elektrisch moet isoleren 
...misschien een zelfbouw 3rail-baantje. |
Rian Modelspoorland was nog nooit zo plezant.|2-rail,analoog,binnenkort digitaal. Motorola. | Op weg met een minibaantje naar mechelen? Als dat geen mooie reis is? filmpjes website Vanaf nu kun je mijn website bereiken op www.treinbaanrian.be Reeds meer dan2500 mensen waren u voor! |
 |
|
|
Dirky
Stationschef
Belgium
Berichten 908 |
Berichten - 10/08/2009 : 11:56:24
|
| Zal ik idd nog elektrisch moeten isoleren Gerolf... Maar vooraleer ik er de zaag in zet moet ik mijn "batterij-lok-test" helemaal doorgenomen hebben. Ik broed nog steeds op "draadloos" en "batterij-power"... |
 |
|
|
conducteur
Directeur NMBS
Belgium
Berichten 2232 |
Berichten - 10/08/2009 : 15:47:37
|
en mensen, hoe staat het met jullie project? Ik ben nu bezig met een schets in potlood aan het maken op de eerste module waar de huizen, straten enzo komen te staan. Ik moet namelijk enkel nog bovenleiding monteren (heb geen paaltjes meer, en onze modeltreinwinkel is maandag en dinsdag gesloten ) op die module. Ik zit met een mini-probleem, naast het spoor (is enkelspoor om nog plaats te kunnen maken voor woonwijk) zit ik met een ruimte van ongveer 5cm breed en 20 cm lang. Het is dus te smal voor een huizenrij. Ik had gedacht aan werken (bv het dubbelsporig maken van de lijn) aan het spoor met hopen ballast en zo van die grijzen bureau-containers, bielzen...
iemand een ander/beter idee? |
Rian Modelspoorland was nog nooit zo plezant.|2-rail,analoog,binnenkort digitaal. Motorola. | Op weg met een minibaantje naar mechelen? Als dat geen mooie reis is? filmpjes website Vanaf nu kun je mijn website bereiken op www.treinbaanrian.be Reeds meer dan2500 mensen waren u voor! |
 |
|
Onderwerp  |
|