Soundfile voor Brossel type 553 / 554 (PIKO) Alleen voor eigen gebruik / For personal use only Adres: 3 F0 - Verlichting front en sluitverlichting (sluitverlichting: AUX 1 vooruit en AUX 2 achteruit) F1 - Geluid aan/uit F2 - Toeter F3 - Toeter kort F4 - Conducteurs fluit (werkt alleen bij stilstand) F5 - Deuren openen / sluiten F6 - Interieurverlichting (AUX 3) F7 - Cabine verlichting (AUX 4 vooruit en AUX 5 achteruit) F8 - Rail geluiden F9 - Uitrollen / coasting (motor naar stationair zolang de functie actief is) F10 - Lucht aflaten F11 - Zand F12 - Remmen lossen F13 - Cadans F14 - Stationsomroep 1 - Frans (werkt alleen bij stilstand) F15 - Stationsomroep 2 - Nederlands (werkt alleen bij stilstand) F16 - Stationsomroep 3 - Frans (werkt alleen bij stilstand) F17 - Rangeermodus F18 - Geluid dempen F19 - Remgeluid uitschakelen F20 - Drive hold Deze soundfile is gebaseerd op de VT98 soundfile van ESU. De VT98 heeft echter twee motoren terwijl de Brossel maar één motor heeft. Het starten is daarom aangepast zodat er nu nog maar één motor wordt gestart en ook maar één motor afslaat. Daarnaast is de toeter aangepast en zijn de Duitse omroepen vervangen door een Nederlandse en twee Franse omroepen (die eigenlijk te modern zijn). Naast een uitrollen functie (F9) is er ook een "drive hold" functie (F20) toegevoegd maar of die werkt zoals verwacht durf ik niet te zeggen. De mapping voor de AUX uitgangen heb ik uit de handleiding van PIKO gehaald en overgenomen in het project. Het kan zijn dat richtingsafhankelijke AUX'en verwisseld zijn, dit zou dan kunnen gelden voor AUX 1 en AUX 2 (de rode achterlichten) op F0 en voor AUX 4 en AUX 5 (de cabineverlichting) op F7 Uit de PIKO handleiding: Indeling van de interface ------------------------- F0f/F0r - witte frontverlichting voor + achter AUX1 - Treinsluitverlichting achter (rood) AUX2 - Treinsluitverlichting voor (rood) AUX3 - Interieurverlichting AUX4 - Cabine verlichting FS1 AUX5 - Cabine verlichting FS2 Omdat het een motorwagen betreft heb ik de front- en sluitverlichting niet apart schakelbaar gemaakt. Technisch kan dit wel maar dan moeten er enkele aanpassing in de mapping worden uitgevoerd. Ik bezit zelf (nog) geen Brossel motorwagen 553/AR 49 dus heb de Loksound niet kunnen testen.